UMBUSALDAME PEAMINSTER KAJA KALLAST

„Reformierakonna juhitud valitsus on näidanud üles saamatust koraanakriisiga toimetulemises; mille tulemusel kasvas hüppeliselt viirusesse haigestumine. Ometi on lahenduste otsimine kulgenud ähvarduste, vabanduste otsimise, eelmise valitsuse süüdistamise ja kõrvaliste tegevuste tähe all,“ nõnda on kirjas petitsioonis „Kaja Kallase valitsus peab tagasi astuma“ - mille Riigikogu Põhiseaduskomisjon 8. juunil tagasi lükkas; põhjendusega et antud petitsioonis viidatud umbusalduse avaldamine Vabariigi Valitsusele ei too üldjuhul kaasa Riigikogu erakorralisi valimisi.

4. mail Riigikogule edastatud petitsioon, millega koguti 2765 digitaalset allkirja, avaldas kollektiivse pöördumisega soovi, et Riigikogu XIV koosseis umbusaldaks Kaja Kallase valitsust ning annaks võimaluse Riigikogu erakorralisteks valimisteks. Petitsiooni otsene eesmärk oli Reformierakonna poolt juhitud valitsuse umbusaldamine: petitsioonis olev viide Riigikogu erakorraliste valimiste toimumise kohta, polnud eesmärk iseeneses, vaid üks võimalustest mis Valitsuse umbusaldamise järel paratamatult tekib. Riigikogu põhiseaduskomisjon leidis mugava õigustuse, miks kollektiivne pöördumine tagasi lükata, ignoreerides pöördumises väljatoodud põhjuseid, nagu:

1) Tsiviilkontrolli puudumine Kaitsepolitsei ja Prokuratuuri tegevuse üle ning puudulik kohtunike tagasikutsumise kord. Kehtib nõukogude aegne julgeolekuasutuste sisene ringkäendus.

2) Enne 1934a. riigipööret kehtinud otsedemokraatia mehhanismid: Rahvaalgatus- ja hääletusõigus ning Presidendi otsevalimiste võimalus on Eesti Vabariigi kodanikele põhiseadusliku korrakohaselt mittelubatud: antud õigused on rahvale tagasiandmata.

3) Valitsus algatas nakkushaiguste ennetamise ja tõrje seaduse muutmise, mis annab terviseametile ning politsei- ja piirivalveametile ohtliku nakkushaiguse leviku peatamiseks täiendavaid volitusi juurde. https://www.riigiteataja.ee/akt/122052021003

4) Reformierakonna valitsus pärssis erinevate meetmete rakendamisega 2000-ndete aastate lõpus Eesti majanduse tegevust: kasinusmeetmete ja regulatsioonide kasutuselevõtt, samal ajal kui ülejäänud Euroopa seljatas majanduskriisi hõlpsamini kui Eesti seda teha suutis– meie valitsus koosttöös võõrkapitalistidega hävitas elanike elukvaliteeti; enam kui 150 tuhat eestlast sunniti selletõttu kodumaalt lahkuma. Ka nüüd pärsib valitsus tahtlikult (või tegevusetuse tõttu) riigi majandustegevust: kallis elekter ja bensiiniliiter ning tahtmatus mittekompenseerida ettevõtetele mis kannatavad kontrollmeetmetest tulenevate piirngute tõttu, rahalist kahju.

5) Perekonna institutsioon lammutamine Reformierakondlikus võtmes, jätkub üha kiirenevas tempos: kooseluseadus, abielu teemalisele referendumile vastutöötamine ja nüüd soov võrdsustada mehe ja naise abieluliit samast soost paaride kooseluvormiga. Ka LGBT jms propaganda on jõudnud haridusasutustesse.

6) Enam kui kümme aastat on maksumaksja vahendeid Sotsiaalministeeriumi kaudu suunatud võltskodanikeühendustele: https://objektiiv.ee/fookuses-sotsiaalministeeriumi-kaudu-on-kuhveldatud-homoaktivistidele-rohkem-kui-miljon-eurot/

7) Meediateenuste seaduse muutmine eelnõu: Reformierakond ei näe probleemi selles, kui Eesti õigusruumis kohaldatakse Euroopa Liidu audiovisuaalmeedia teenuste direktiivi. (antud punkti pole küll otseselt 4. mail Riigikogule edastatud pöördumises välja toodud, aga see kattub kaudselt eelneva punkt 3-ga. Valitsus tegeleb seaduseelnõude muutmisega, selleks et piirata vabadust) https://objektiiv.ee/saptk-riigikogule-meediateenuste-seaduse-muudatused-on-tosiseks-ohuks-sona-ja-ajakirjandusvabadusele/

8) Eelmise rahandusminister Martin Helme eestvedamisel algatatud uurimine, mis selgitab välja erinevate pankade poolt toimepandud rahapesu: leping USA advokaadi Louis Freeh'ga lõpetati Kallase valitsuse poolt.

Kollektiivse pöördumise algataja peab 4. mail Riigikogule edastatud pöördumisega seoses kinni järjepidevusest ja edastab uue pöördumise parlamendile. Põhjuse selleks annab jätkuvalt Reformierakonna juhitud valitsuse suutmatus õigesti valitseda ja valitsuse all eksisteerivate allasutuste juhtide amoraalne pale.

Peaminister K. Kallase juhitud valitsus on muutumas üha enam režiimi sarnaseks, mis antud ajahetkel kasutab COVID-19 epideemiast tulenevaid probleeme, ideoloogilise diktatuuri kehtestamiseks. Erinevaid piiranguid vabale liikumisele ei kehtestata eesmärgiga kaitsta elanike viiruse eest, vaid nende kontrollimiseks.

Me ei tea täpselt mil määral on antud tervisekriis tahtlikult kellegi poolt tekitatud, kuid see pole antud juhul oluline. Antud kriis on näidanud meile, et Eesti Vabariigi võimustruktuurides tegutsevad inimesed, kellel on ihalus totalitarismi järele ning võimalik et ka psühhopaatilised kalduvused.

Antud petitsiooni allkirjastajad pole nõus Vabariigi Valitsuse kehtestatud täiendavate kontrollmeetmetega, mis tunnistavad kehtetuks ainsa nakkusohutust tõendava meetme, milleks on negatiivne test. Leiame et nõnda alandatakse üha enam kodanikuväärikust ja hävitakse majandust. Survestada nõnda inimesi end vaktsineerida laskma, kaotab riigivõim viimsegi usaldusväärsuse.

Me pole ka nõus Politsei- ja piirivalveameti juhi Elmar Vaheri seisukohaga mille Ta usutluses Eesti Päevalehele välja tõi, et ka toidupoodidesse ja kirikuisse hakkab avalik võim lubama täiesti tervetel inimestel siseneda vaid juhul, kui nad on lasknud endale nõutud aineid süstida.

Ja leiame et hiljuti Valitsuse pressikonverentsil Peaministri poolt tehtud repliik vaktsineerimata inimestele: „Palun, ärge minge välja ja ärge kohtuge kellegagi!“ kannab endas ebaadekvaatsuse ning paranoilisuse märke.

Austatud Riigikogu XIV koosseis! Leiame et Vabariigi Valitsus ei tegutse Eesti elanike heaolu arvesse võttes: erinevad kontrollmeetmed teenivad valitseva kliki huve ja kahjustavad pikemas plaanis Eesti julgeolekut. Peaminister Kaja Kallas peab astuma oma ametist tagasi. Me ei soovi näha Reformierakonda uues valitsuskoalitsioonis.

§ 97. Riigikogu võib avaldada Vabariigi Valitsusele, peaministrile või ministrile umbusaldust otsusega, mille poolt hääletab Riigikogu koosseisu enamus.